Co zrobić z niezadowolonym klientem?

      Możliwość komentowania Co zrobić z niezadowolonym klientem? została wyłączona

Będąc przedsiębiorcą, niezależnie w jakiej firmie czy branży działamy, naszą codziennością będzie współpraca z klientami. Jeżeli chcemy, aby nasza firma rosła i rozwijała się, musimy sukcesywnie zwiększać ich ilość. Jak pewnie się domyślamy, co osoba to inny charakter. Opinia klienta powinna być dla nas krzywdząca lub pomocna, lecz zawsze powinniśmy brać ją pod uwagę.

Prawdziwym testem będzie klient problematyczny i tutaj pojawia się pytanie – jak radzić sobie z takim klientem? Trzymaj emocje na wodzy! Przede wszystkim, nie możemy dać się pomieść emocjom. Należy zawsze pamiętać o tym, że jesteśmy twarzą naszej firmy i najlepszą wizytówką będzie nieskalany niczym profesjonalizm i grzeczność wobec Klientów. Nawet w momencie, gdy zarzuty są całkowicie bezpodstawne i niesprawiedliwie, uniesienie się w gniewie czy frustracji nie pomoże firmie.

Słuchanie

Przede wszystkim, najważniejsze jest wysłuchanie Klienta i danie mu szansy na przedstawienie specyfiki swojej sytuacji będzie oznaką najwyższego szacunku dla rozmówcy. Może nie zdajecie sobie sprawy, ale wysłuchanie i zrozumienie Klienta będzie szansą na rozładowanie napięcia. W przypadku popełnienia błędu z naszej strony należy po prostu – przeprosić.

Pytania i rozwiązania

Warto zadań kilka pytań dotyczących powodów powstałych problemów, jednak należy pamiętać o tym, aby zadać je w taki sposób, aby Klient nie odebrał go jaki atak, lub pretensje. Po otrzymaniu feedbacku warto postarać się o rozwiązanie powstałego problemu, a następnie postarać się zrozumieć, dlaczego on wystąpił. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie pewnej formy zadośćuczynienia w formie zniżki na kolejny produkt i tym podobnych.

Podsumowanie

Czy tego chcemy, czy nie, napotkamy na swojej drodze Klientów niezadowolonych lub sfrustrowanych naszymi produktami czy usługami. Ważne jest to, aby nigdy nie dać się ponieść emocjom i przede wszystkim – postarać się zrozumieć całą sytuację: dlaczego do tego doszło? Nie załamujmy się złą opinią, ale zróbmy wszystko, aby ją naprawić!