Jak szukać sprzedawców?

Dziś, gdy powiemy, że pracujemy w sprzedaży, to duża ilość z naszych rozmówców może niekoniecznie zrozumieć, czym tak naprawdę się zajmujemy. Wynika to głównie z tego, jak różne wyobrażenia o tej gałęzi gospodarki mają poszczególni ludzie. Jedni będą łączyć to słowo z akwizytorami, inni z telemarketerami a jeszcze inni będą zajmować się pracą accounta. Jak przeprowadzić rekrutację, aby złowić odpowiedniego specjalistę dla naszej firmy?

Odpowiednie wymagania

Warto na samym początku zaznaczyć, że powinniśmy dostosować nasze wymagania dotyczące nowego członka zespołu z uwagi na branże, sprzedawany produkt czy usługę, czy nawet specyfikę firmy! Inne umiejętności będą cenione w przypadku telesprzedawcy, natomiast całkowicie inne będą kluczowe dla, chociażby sprzedaży bezpośredniej. Innym czynnikiem, który różnicuje osoby pracujące w handlu, to doświadczenie w sprzedaży i to, w jakiej kategorii klientów się specjalizują.

Odpowiednie ogłoszenie

Jeżeli potrzebujemy rekrutować nowego kandydata, warto zwrócić szczególną uwagę na to, aby ogłoszenie, a zwłaszcza opis i oczekiwania wobec stanowiska, były podane w sposób jasny i przejrzysty. Jest to najprostszy sposób, aby odsiać aplikacje, które nie będą adekwatne do zajmowanego stanowiska. Warto także skupić się na tym, aby oddać kulturę organizacyjną firmy, gdyż to także jest ważne dla nowych pracowników.

Odpowiednia organizacja

Aby ułatwić wybór nowego pracownika, dobrym pomysłem może być zbudowanie uporządkowanej bazy aplikacji, np. przy pomocy szeroko dostępnych systemów do zarządzania aplikacjami. Daje to nam możliwość selekcjonowania poszczególnych CV na podstawie filtrów i znacznie ułatwia nam kontakt z osobami, które zdają się odpowiednimi kandydatami. Taka aplikacja pozwoli nam na zbudowanie szerokiej bazy „handlowców”, którzy mogliby się spisać w naszej firmie, a należy pamiętać, że wysokiej klasy specjalistów jest coraz mniej!

Podsumowanie

Manager ds. sprzedaży ma bardzo trudne zadanie, jeżeli chce przyłączyć nowego pracownika do zespołu. Sprawdzenie kluczowych cech i kwalifikacji jest jednak kluczowe, gdyż specjalista ds. handlu będzie w dużym stopniu stanowił o tym, jak firma będzie się spisywać. Szczęście Klientów jest absolutnie najważniejsze, stąd tez warto przyłożyć się do odpowiedniej selekcji i rekrutacji.